A) DLE § 5 ODST. 1 A 2 ZÁKONA Č. 106/1999 SB.
B) DLE § 5 ODST. 3 ZÁKONA Č. 106/1999 SB.
C) DLE § 5 ODST 5. ZÁKONA Č. 106/1999 SB.
D) REGISTR OZNÁMENÍ
E) DLE DALŠÍCH ZÁKONŮ
Obec Hvozdec
Obec Hvozdec je územním samosprávným společenstvím občanů založeným dle zákona ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích. V současnosti se právní postavení obce řídí zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích. Obec je veřejnoprávní korporací, má postavení právnické osoby - v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Své záležitosti spravuje samostatně a při výkonu této samostatné působnosti se řídí zákonem a jinými právními předpisy vydanými na základě zákona. Obec rovněž vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zvláštními předpisy a při výkonu této přenesené působnosti se řídí zákony a jinými právními předpisy a též usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů a dále opatřeními příslušných orgánů veřejné správy přijatými při kontrole výkonu přenesené působnosti podle zákona o obcích. Obec má vlastní majetek a finanční zdroje, hospodaří s nimi samostatně za podmínek stanovených zvláštními zákony.
Obec je samostatně spravována zastupitelstvem obce; dalšími orgány obce jsou starosta, obecní úřad a případné zvláštní orgány obce (komise, výbory apod). V obci se vzhledem k nízkému počtu členů zastupitelstva rada obce nevolí, a její pravomoc proto vykonává starosta s výjimkou záležitostí, v nichž zákon o obcích tuto pravomoc svěřuje zastupitelstvu obce (§ 102 odst. 4 zákona o obcích).
a) Organizační schéma obce:
Přesný název: | Obec Hvozdec |
Název ulice, č.p./č.e. nebo č.or.: | Hvozdec 16 |
Název obce: | Hvozdec |
PSČ, adresní pošta: | 664 71 Veverská Bítýška |
Přesný název: | Obecní úřad Hvozdec |
Název ulice, č.p./č.e. nebo č.or.: | Hvozdec 16 |
Název obce: | Hvozdec |
PSČ, adresní pošta: | 664 71 Veverská Bítýška |
Pondělí: | 8.00 - 17.00 |
Čtvrtek: | 9:00 - 18:00 |
549 420 169 | (obecní úřad) |
725 016 886 | (starostka Ing. Michaela Košvicová) |
775 127 465 | (účetní Silvie Baráková) |
Obec Hvozdec, Hvozdec 16 |
664 71, Veverská Bítýška |
podatelna@hvozdec.cz | (podatelna) |
starosta@hvozdec.cz | (starostka) |
ucetni@hvozdec.cz | (účetní) |
podatelna@hvozdec.cz | (podatelna) |
mistostarosta@hvozdec.cz | (místostarosta) |
5brbv4k |
Číslo účtu: 2547636319, kód banky: 0800
Jiné způsoby platby:
V hotovosti na pokladně obecního úřadu v pokladních hodinách, popř. poštovní poukázkou na adresu obecního úřadu.
00362948
CZ00362948
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb.. lze podat následujícími způsoby:
K podání žádosti lze použít formulář.
Žádost je podána dnem, kdy ji obdržel obecní úřad. Lhůta pro vyřízení žádosti činí 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění, lhůta může být prodloužena o 10 dnů ze závažných důvodů dle zákona.
Výše úhrady za poskytování informací je upravena v Sazebníku úhrad, který je dostupný zde. V opačném případě jsou informace poskytovány bezplatně.
Žádosti, návrhy, podněty, stížnosti a další podání je možné podat následujícími způsoby:
K podání žádosti lze použít formulář.
Obec jedná a rozhoduje zejména podle níže uvedených právních předpisů, jejichž aktuální platné znění naleznete na stránkách Portálu veřejné správy České republiky. Tyto právní předpisy jsou rovněž k nahlédnutí veřejnosti na obecním úřadě v úředních hodinách.
Platné právní předpisy obce - obecně závazné vyhlášky a nařízení - naleznete zde; rovněž jsou k nahlédnutí na obecním úřadě v úředních hodinách.
Sbírka právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů
Dostupný zde.
Usnesení podle § 16a odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb. dosud nebylo vydáno.
Pokud obec využívá licenční smlouvy, jejich vzory najdete zde.
Pokud obec využívá licenční smlouvy, jejich vzory najdete zde.
Dostupná zde
Informace poskytnuté na žádost dle zákona č. 106/1999 Sb. - dostupné zde
Rovněž lze využít následující odkazy:
Při vyhledávání v rejstřících a databázích zadejte do pole "Obec" název obce, event. do pole "Kraj" zadejte název kraje, k němuž obec náleží.
Administrativní registr ekonomických subjektů – ARES
Registr zdravotnických zařízení
Ostatní registry a rejstříky státní správy
Tyto dokumenty jsou rovněž k nahlédnutí veřejnosti na obecním úřadě v úředních hodinách.
Opravné prostředky podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění:
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, je obecným procesním předpisem upravujícím postup při rozhodování orgánů obce jakožto správních orgánů. Opravným prostředkem proti nepravomocnému rozhodnutí správního orgánu, vydanému ve správním řízení podle správního řádu, je odvolání.
Postup dle správního řádu se uplatní tehdy, nestanoví-li jiný postup zvláštní zákon (např. zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění, zákon č. 183/2006 Sb., stavební zákon, v platném znění, apod.) nebo nejedná-li se o samostatnou zvláštní právní úpravu (např. zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění). Ve vydaných rozhodnutích je vždy obsaženo poučení o odvolání, které stanoví postup odvolatele (zda je možné odvolání podat, jaká je odvolací lhůta, který správní orgán o odvolání rozhoduje a u kterého správního orgánu se odvolání podává).
Odvolání se podává u obecního úřadu, který napadené rozhodnutí vydal. Lze jej učinit písemně (poštou na adresu obecního úřadu nebo osobně tamtéž) nebo ústně do protokolu, popř. v elektronické podobě (na elektronickou adresu podatelny) podepsané zaručeným elektronickým podpisem podle zvláštních předpisů (zák. č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, v platném znění). Odvolání musí mít náležitosti dle § 37 odst. 2 správního řádu a musí z něj být především patrné, kdo jej podává, proti kterému rozhodnutí směřuje, v jakém rozsahu ho napadá a v čem je spatřován rozpor s právními předpisy nebo nesprávnost rozhodnutí nebo řízení, jež mu předcházelo. Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal obecnímu úřadu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis. Odvolací lhůta činí 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak. O odvolání obvykle rozhoduje příslušný krajský úřad jako nadřízený správní orgán.
Proti blokové pokutě, uložené v blokovém řízení dle § 84 a násl. zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění, se odvolat nelze.
Proti příkazu, vydanému v příkazním řízení (zjednodušené správní řízení) dle § 150 správního řádu lze podat odpor s náležitostmi dle správního řádu (viz výše) ve lhůtě 8 dnů ode dne oznámení příkazu (v případě příkazního řízení dle § 87 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění, činí lhůta 15 dnů) u obecního úřadu, který příkaz vydal. Podáním odporu se příkaz ruší a obecní úřad pokračuje ve správním řízení.
Rozhodnutí správního orgánu vydané ve správním řízení je dále přezkoumatelné soudem na základě žaloby dle zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, v platném znění, kterou lze podat k příslušnému krajskému soudu (do jehož obvodu spadá sídlo obecního úřadu) ve lhůtě 2 měsíců od doručení předmětného rozhodnutí, avšak až po vyčerpání řádného opravného prostředku – odvolání.
Proti nevhodnému chování úředníků nebo proti postupu obecního úřadu se lze bránit stížností dle § 175 správního řádu v případech, kdy nelze použít odvolání. Stížnost se podává ústně či písemně u obecního úřadu, který vede řízení.
Opravné prostředky při poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb.:
Proti rozhodnutí obecního úřadu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti v případě uvedeném v § 15 odst. 4 (jestliže obecní úřad ve lhůtě pro vyřízení žádosti neposkytl informace či nevydal rozhodnutí). Odvolání s náležitostmi dle správního řádu (viz výše) se podává u obecního úřadu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat. O odvolání rozhoduje obvykle krajský úřad jako nadřízený správní orgán. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je dále přezkoumatelné soudem na základě žaloby dle zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, v platném znění, kterou lze podat ve lhůtě 2 měsíců od doručení předmětného rozhodnutí, avšak až po vyčerpání řádného opravného prostředku – odvolání.
Žadatel je dále oprávněn podat u obecního úřadu za podmínek dle zákona stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace. O stížnosti rozhoduje příslušný krajský úřad s výjimkou případů, kdy obecní úřad stížnosti ve stanovené lhůtě sám zcela vyhoví poskytnutím požadované informace, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Formuláře ke stažení jsou k dispozici zde, nebo osobně na obecním úřadě: Obec Hvozdec, Hvozdec 16, Hvozdec
Návody pro řešení běžných životních situací, např. přihlášení k trvalému pobytu, ověření shody opisu nebo kopie s listinou, ověření pravosti podpisu apod. včetně potřebných formulářů nebo jejich vzorů jsou k dispozici na stránkách Ministerstva vnitra ČR a dále zejména na stránkách Portálu veřejné správy ČR.